Onze whalewatch vandaag was zeer geslaagd. Gray Whales en humbug gezien, een zelfs met een kalf. Wat een imponerend gezicht, zo groot, zo dichtbij. Daarna zeeleeuwen gezien, zittend op een rots. Jammer dat het erg koud was. Gelukkig hadden ze warme chocolade melk aan boord en warme dekens. Vanavond lekker gegeten, visstoofpotje van de regionale vissen en schelpen. heerlijk.
woensdag 29 april 2009
Gray Whales
Onze whalewatch vandaag was zeer geslaagd. Gray Whales en humbug gezien, een zelfs met een kalf. Wat een imponerend gezicht, zo groot, zo dichtbij. Daarna zeeleeuwen gezien, zittend op een rots. Jammer dat het erg koud was. Gelukkig hadden ze warme chocolade melk aan boord en warme dekens. Vanavond lekker gegeten, visstoofpotje van de regionale vissen en schelpen. heerlijk.
dinsdag 28 april 2009
Tofino
Vandaag rustig aan gedaan. Tofino wat bekeken en enkele stranden bezocht. Het is een leuk stadje, gelukkig nog rustig. In de zomer zit het vol met surfers en toeristen. Boodschappen gedaan en daar in de supermarkt kwamen we mensen tegen die naast ons in het vliegtuig hadden gezeten. Dat geloof je toch niet in zo'n groot land als Canada.
Tijdens het koffiedrinken op Wickaninnish strand vertelde de ober ons dat er een walvis te zien was. WS had zij daar in die baai een jong gekregen, want dit was de tweede dag dat zij gesignaleerd werd. Morgen gaan we whalewatchen!! Ben benieuwd.
Altijd overal vol met boomstammen
maandag 27 april 2009
Vancouver Island
Vanmorgen vroeg opgestaan. Na nog een heerlijk ontbijt bij mijn neef en nicht om 6.15in de auto om de ferry in Tsawwassen van 7.45 in te halen.
Op de ferry was het erg rustig en we hebben genoten van de prachtige vergezichten op de besneeuwde bergen. Om 9.45 waren we in Nanaimo op Vancouver Island. WE zijn toen op ons gemak gaan rijden(je kan ook niet haasten, je mag maar 90 kilometer max rijden)naar Tofino. Onderweg Cathedrale Grove aangedaan en een eind gelopen in een oeroud bos, zie de foto's.
We waren rond drie uur in Tofino. Ons gehuurde hutje was open en de eigenaren nergens te bekennen. Er hing een brief op gericht aan Berry en Marga dat ze later wel langs kwam. Je weet niet wat je meemaakt. Een schattig klein hutje met een UITZICHT!!!!!!ongeloofelijk. Nu ik dit zit te typen is de zon net onder en je hoort niets. We hebben verse vis gekocht en koolsla ,dus lekker gegeten. In deze cabin is geen TV, dus vanavond lekker lezen en morgen een flink eind wandelen langs alle mooie stranden. Berry gaat nog wat foto's erbij zetten.
Nu even lekker koffie drinken groetjes en tot morgen.
zondag 26 april 2009
De eerste dagen
Ons verblijf de eerste dagen is bij Gerald. Een neef van Marga. Hartstikke gezellig en leuk hier. Gerarld en Margda verwennen ons zeer. Ook al even bij oom Jan geweest. En op zondag (vandaag) houden we een kleine hollandeze reunie met wat familieleden uit Vancouver en omgeving. Ze wonen hiet prima zoals jullie zien.Onze auto is een 4 wheel Jeep. Altijd al willen hebben, maar de eerste schade hebben we al gehad. De chinese buurvrouw van Gerald had hem niet gezien bij het uitdraaien. Maakt niet uit toch?
dinsdag 14 april 2009
Onze reis naar Canada
Abonneren op:
Posts (Atom)

