Helaas zit het er morgen weer op. Na vijf weken hier, eerst met Marga en daarna met Louis en Marcel, vrijdag weer naar huis. Vijf weken gaan snel, maar toch ben ik ook weer blij om naar huis te kunnen. Drie weken zonder Marga is dan wel lang.
Louis, Marcel en ik hebben wel drie onvergeteljike weken gehad. We zullen er nog lang van na genieten.
donderdag 28 mei 2009
woensdag 27 mei 2009
Ucluelet
In Ucluelet aangekomen, direct doorgereden naar het einde van het schiereiland op zoek naar de oceaan. Die vonden we en daar hebben we een tocht gemaakt met fantastische vergezichten en langs een heel rotsig (zee)gebied. In het verleden zijn daar veel schepen vergaan. Als je ziet hoe de zee en de rotsen daar zijn, kijg je snel een beeld, hoe gevaarlijk het bij ruig weer er kan zijn.
In middag ook weer die 200 kilometeres terug naar Nanaimo. Dat ging wat sneller, ook vanwege de gespekken over zware "onderwerpen". Ja wat wil je na bijna drie weken met elkaar optrekken. Zwaar of niet, het blijft gezellig en serieus. Dus ook nu weer hebben we de avond afgesloten met koffie en afspraken wat er nog moet gebeuren. Morgen keren we weer terug naar Vancouver voor onze laatste afspraken op woensdag en donderdag.
zondag 24 mei 2009
British Museum BC



Vandaag in de middag naar het British Museum in Victoria geweest. De hoofd tentoonstlling ging over de culturele schatten van de wereld (treasures of the world). Het was een rondgang langs alle wereldculturen. Natuurlijk best mooi om te zien.
Toch is een pronkstuk van het museum ook de tentoonstelling over de native bewoners van Canada. Dit is de meest uitgebreide tentoonstelling, die we tot dusver hebben gezien over de cultuur van de indianen. Best de moeite waard dus!
vrijdag 22 mei 2009
Victoria again


Deze week best druk gehad met allerlei afspraken. We raken een beetje overvol en verzadigd. Dus dan maar een paar dagen er tussen uit naar Vancouver Eiland. Hier blijven we to volgende week woensdag. Morgen gaan we in ieder geval (weer, ik althans) whale watchen.
De boottocht naar hier was weer mooi.
zondag 17 mei 2009
Whistler (zondag)
Het hotel was heel luxe en toch voor relatief weinig geld. Dus we hebben er goed geslapen. En dan dus op naar Mount Whistler. Toch een raar idee, dat half mei er nog zoveel sneeuw ligt daarboven. Maar het was geweldig om te zien. Heel wat skihellingen. Het geeft een goed beeld hoe het eraan toe gaat. Na afloop van deze dag hadden we alle drie rode koppen van verbranding door de zon. 
zaterdag 16 mei 2009
Whistler
woensdag 13 mei 2009
Helicoptervlucht
Vandaag een vlucht van ruim 120 kilometer over Vancouver en de omgeving met de helicopter van de RCMP gevlogen. Geweldig. Het weer was net goed genoeg. In de bergen vlogen we tegen de wolkenbasis aan om door de bergen heen te komen. 's middags weer even naar Granville Island en naar het Vancouver Museum geweest.
Abonneren op:
Posts (Atom)
