Helaas zit het er morgen weer op. Na vijf weken hier, eerst met Marga en daarna met Louis en Marcel, vrijdag weer naar huis. Vijf weken gaan snel, maar toch ben ik ook weer blij om naar huis te kunnen. Drie weken zonder Marga is dan wel lang.
Louis, Marcel en ik hebben wel drie onvergeteljike weken gehad. We zullen er nog lang van na genieten.
donderdag 28 mei 2009
woensdag 27 mei 2009
Ucluelet
In Ucluelet aangekomen, direct doorgereden naar het einde van het schiereiland op zoek naar de oceaan. Die vonden we en daar hebben we een tocht gemaakt met fantastische vergezichten en langs een heel rotsig (zee)gebied. In het verleden zijn daar veel schepen vergaan. Als je ziet hoe de zee en de rotsen daar zijn, kijg je snel een beeld, hoe gevaarlijk het bij ruig weer er kan zijn.
In middag ook weer die 200 kilometeres terug naar Nanaimo. Dat ging wat sneller, ook vanwege de gespekken over zware "onderwerpen". Ja wat wil je na bijna drie weken met elkaar optrekken. Zwaar of niet, het blijft gezellig en serieus. Dus ook nu weer hebben we de avond afgesloten met koffie en afspraken wat er nog moet gebeuren. Morgen keren we weer terug naar Vancouver voor onze laatste afspraken op woensdag en donderdag.
zondag 24 mei 2009
British Museum BC



Vandaag in de middag naar het British Museum in Victoria geweest. De hoofd tentoonstlling ging over de culturele schatten van de wereld (treasures of the world). Het was een rondgang langs alle wereldculturen. Natuurlijk best mooi om te zien.
Toch is een pronkstuk van het museum ook de tentoonstelling over de native bewoners van Canada. Dit is de meest uitgebreide tentoonstelling, die we tot dusver hebben gezien over de cultuur van de indianen. Best de moeite waard dus!
vrijdag 22 mei 2009
Victoria again


Deze week best druk gehad met allerlei afspraken. We raken een beetje overvol en verzadigd. Dus dan maar een paar dagen er tussen uit naar Vancouver Eiland. Hier blijven we to volgende week woensdag. Morgen gaan we in ieder geval (weer, ik althans) whale watchen.
De boottocht naar hier was weer mooi.
zondag 17 mei 2009
Whistler (zondag)
Het hotel was heel luxe en toch voor relatief weinig geld. Dus we hebben er goed geslapen. En dan dus op naar Mount Whistler. Toch een raar idee, dat half mei er nog zoveel sneeuw ligt daarboven. Maar het was geweldig om te zien. Heel wat skihellingen. Het geeft een goed beeld hoe het eraan toe gaat. Na afloop van deze dag hadden we alle drie rode koppen van verbranding door de zon. 
zaterdag 16 mei 2009
Whistler
woensdag 13 mei 2009
Helicoptervlucht
Vandaag een vlucht van ruim 120 kilometer over Vancouver en de omgeving met de helicopter van de RCMP gevlogen. Geweldig. Het weer was net goed genoeg. In de bergen vlogen we tegen de wolkenbasis aan om door de bergen heen te komen. 's middags weer even naar Granville Island en naar het Vancouver Museum geweest.
dinsdag 12 mei 2009
RCMP
Vandaag een bezoek gebracht aan de Royal Canadian Mountain Police. Dat is eigenlijk de landelijke politie van Canada. De grote steden kunne kiezen voor een gemeentelijke politie, maar platteland en veel steden laten de politiezorg toch uitvoeren doro de RCMP. Dus machtig zijn ze wel. En ook binnen de gemeenten, die een eigen politie hebben mogen ze gewoon blijven optreden. Morgen staat een helicoptervlucht op het programma. Kijk verder naar ons programma op canadian-mcdm-elf.blogspot.com.
Groetjes
Groetjes
maandag 11 mei 2009
Olympische locaties
Het was wat regelachtig weer vandaag. We zouden met de helicopter van de politie een vlucht maken, maar die is uitgesteld naar woensdag.
Wat dan? Dan maar alvast wat olympische locaties gaan bezoeken: Olympic Oval Richmond, Pacfic Colosseum, Canada Hockey Place en BC Place Stadium.
Vanavond een spannende wedstijd gezoen tussen de Canucks en de Chicago Blackhawks. Helaas weer verloren door de Vancouver Canucks. Dat is depri!!
vrijdag 8 mei 2009
Laatste dag voor Marga in Vancouver
Nog wat kadootjes scoren voor de kinderen en 's middags even een ritje naar Stanley Park. Dat was zo'n beetje de laatste dag van ons samen hier in Vancouver. Morgen natuurlijk alle tijd nodig voor de koffers inpakken en naar het vliegveld gaan en dan zit die dag er ook weer op. Marga vertrekt hiert op zaterdag en komt dan zondag middag aan, dus dat wordt wel een beetje jetlag.
Om half vijf komen de jongens uit Nederland hier aan. Als het lukt gaan we daar nog even een kop koffie meedrinken.
Twee weken met Marga onze avonturen bij gehouden. Nu ga ik alleen verder. Ik zal de komende weken dit blog voor jullie blijven bijhouden, dan kunnen jullie allemaal nog een beetje meegenieten.
Totempalen / Stanleypark
donderdag 7 mei 2009
Donderdag Vancouver
Vanmorgen begonnen met alweer een naar bericht. Mijn broer Kees is opgenomen geweest en moet as woensdag een hartcatheterisatie ondergaan. Dit is al het tweede nare bericht in nog geen twee weken. Maar goed we zitten in Canada en kunnen van hier uit weinig doen dan alleen meeleven. Vanmorgen even met hem gesproken en het gaat redelijk met een berg medicijnen. 
We hebben vandaag het museum voor Antropologie bezocht. Een schitterend museum.
We zijn met de bus gegaan, dat werkt prima hier in Vancouver. Je kunt zelfs je fiets voorop de bus vastzetten. Voor invalide en scootmobiels hebben ze een automatische plank die uitschuift. Daarna hebben we geluncht(sushi), hier is dat goed te betalen, voor een groot bord €12,-. Daarna door naar Grandville island, iets wat je gezien moet hebben. Het is een oud fabrieksterrein, waar nu allerlei artiesten een gallery hebben en er is een foodmarket. Leuk om te zien.
We hebben vandaag het museum voor Antropologie bezocht. Een schitterend museum.
We zijn met de bus gegaan, dat werkt prima hier in Vancouver. Je kunt zelfs je fiets voorop de bus vastzetten. Voor invalide en scootmobiels hebben ze een automatische plank die uitschuift. Daarna hebben we geluncht(sushi), hier is dat goed te betalen, voor een groot bord €12,-. Daarna door naar Grandville island, iets wat je gezien moet hebben. Het is een oud fabrieksterrein, waar nu allerlei artiesten een gallery hebben en er is een foodmarket. Leuk om te zien.
woensdag 6 mei 2009
Van Jasper naar Vancouver terug
Het is nu woensdag en we zijn nu weer terug in Vancouver. Maandag hebben we in Jasper overnacht. Het is daar overal nog redelijk uitgestorven. Zomers kun je over de hoofden lopen, nu was het er erg rustig. Op dinsdag vanuit Jasper zijn we langs Mount Robson (de hoogste berg van de Rockies) gereden, maar die zat in de wolken. Onderweg wel een beer (op afstand) gezien.
En vervolgens langs Valemount naar Kamloops. Het laatste stuk naar Kamloops rijd je kilometers lang langs verbrande hellingen. Vandaag verder vanuit Kamloops naar Vancouver. Vergeleken met vorige week is het inmiddels overal prachtig groen geworden, maar vandaag hebben we toch ook weer in de sneeuw gereden.
Nu zitten we in een hotelletje vlak bij het centrum. We hebben zojuist lekker gegeten bij de haven. Morgen gaan we wat musea bezoeken.
Nu zitten we in een hotelletje vlak bij het centrum. We hebben zojuist lekker gegeten bij de haven. Morgen gaan we wat musea bezoeken.
maandag 4 mei 2009
Columbian Icefields Rocky Mountains
We hebben de afgelopen dagen heel wat gereisd en gezien. Van zaterdag op zondag bij familie in Calgary geweest. Bij Ank en Piet was het heel gezellig en 's avonds met Piet en Wilma erbij hebben we veel plezier gehad en over alles kunnen praten.
Op zondag zijn we verder getrokken langs Banff, Lake Louise en de highway door de Rockies. We hebben wat geiten en deers gezien, nog geen beer. We zijn voor de nacht blijven steken in Crossings, midden tussen de bergen. Op maandag zijn we door getrokken naar de Columbian Icefields. We treffen hartstikke goed weer , maar het zit overal nog dicht met de sneeuw. En op de gletser kan het in een keer zo betrekken dat je staat te vernikkelen van de kou. Nu zitten we in Jasper en gaan morgen langs Mount Robson (de hoogste berg hier) weer op de terugreis.
vrijdag 1 mei 2009
Victoria en onderweg naar de Rockies
Gisteren terug gereden van Tofino naar Victoria. Nadat we ingecheckt hadden in een hotel, Victoria bekeken. Een mooie stad. We hebben 's avonds heerlijk gegeten aan de Inner harbor. We hebben hier meegekregen dat er bij jullie een aanslag is geweest op Koninginnedag. Wat een toestand. Er stond een artikel in de krant erover. Wij zitten hier inmiddels tussen de maatregelen tegen de mexicaanse griep. Er zijn al scholen gesloten. Als je hoort wie er allemaal uit Mexico terugkomt (hele scholen), dan zit de schrik er bij de mensen goed in. Er zijn in Canada nu 34 gevallen vastgesteld.
Gisteren in Victoria ook de chinatown bekeken. Vandaag met de ferry terug naar het vasteland en op weg naar de Rockies. We zitten nu in een klein motelletje. En dan morgen de Rockies in, eerst door naar Calgary naar familie en vandaar weer rustig terug langs al het moois.
ons motel in Sicamous
woensdag 29 april 2009
Gray Whales
Onze whalewatch vandaag was zeer geslaagd. Gray Whales en humbug gezien, een zelfs met een kalf. Wat een imponerend gezicht, zo groot, zo dichtbij. Daarna zeeleeuwen gezien, zittend op een rots. Jammer dat het erg koud was. Gelukkig hadden ze warme chocolade melk aan boord en warme dekens. Vanavond lekker gegeten, visstoofpotje van de regionale vissen en schelpen. heerlijk.
dinsdag 28 april 2009
Tofino
Vandaag rustig aan gedaan. Tofino wat bekeken en enkele stranden bezocht. Het is een leuk stadje, gelukkig nog rustig. In de zomer zit het vol met surfers en toeristen. Boodschappen gedaan en daar in de supermarkt kwamen we mensen tegen die naast ons in het vliegtuig hadden gezeten. Dat geloof je toch niet in zo'n groot land als Canada.
Tijdens het koffiedrinken op Wickaninnish strand vertelde de ober ons dat er een walvis te zien was. WS had zij daar in die baai een jong gekregen, want dit was de tweede dag dat zij gesignaleerd werd. Morgen gaan we whalewatchen!! Ben benieuwd.
Altijd overal vol met boomstammen
maandag 27 april 2009
Vancouver Island
Vanmorgen vroeg opgestaan. Na nog een heerlijk ontbijt bij mijn neef en nicht om 6.15in de auto om de ferry in Tsawwassen van 7.45 in te halen.
Op de ferry was het erg rustig en we hebben genoten van de prachtige vergezichten op de besneeuwde bergen. Om 9.45 waren we in Nanaimo op Vancouver Island. WE zijn toen op ons gemak gaan rijden(je kan ook niet haasten, je mag maar 90 kilometer max rijden)naar Tofino. Onderweg Cathedrale Grove aangedaan en een eind gelopen in een oeroud bos, zie de foto's.
We waren rond drie uur in Tofino. Ons gehuurde hutje was open en de eigenaren nergens te bekennen. Er hing een brief op gericht aan Berry en Marga dat ze later wel langs kwam. Je weet niet wat je meemaakt. Een schattig klein hutje met een UITZICHT!!!!!!ongeloofelijk. Nu ik dit zit te typen is de zon net onder en je hoort niets. We hebben verse vis gekocht en koolsla ,dus lekker gegeten. In deze cabin is geen TV, dus vanavond lekker lezen en morgen een flink eind wandelen langs alle mooie stranden. Berry gaat nog wat foto's erbij zetten.
Nu even lekker koffie drinken groetjes en tot morgen.
zondag 26 april 2009
De eerste dagen
Ons verblijf de eerste dagen is bij Gerald. Een neef van Marga. Hartstikke gezellig en leuk hier. Gerarld en Margda verwennen ons zeer. Ook al even bij oom Jan geweest. En op zondag (vandaag) houden we een kleine hollandeze reunie met wat familieleden uit Vancouver en omgeving. Ze wonen hiet prima zoals jullie zien.Onze auto is een 4 wheel Jeep. Altijd al willen hebben, maar de eerste schade hebben we al gehad. De chinese buurvrouw van Gerald had hem niet gezien bij het uitdraaien. Maakt niet uit toch?
dinsdag 14 april 2009
Onze reis naar Canada
Abonneren op:
Posts (Atom)

