dinsdag 12 mei 2009

RCMP

Vandaag een bezoek gebracht aan de Royal Canadian Mountain Police. Dat is eigenlijk de landelijke politie van Canada. De grote steden kunne kiezen voor een gemeentelijke politie, maar platteland en veel steden laten de politiezorg toch uitvoeren doro de RCMP. Dus machtig zijn ze wel. En ook binnen de gemeenten, die een eigen politie hebben mogen ze gewoon blijven optreden. Morgen staat een helicoptervlucht op het programma. Kijk verder naar ons programma op canadian-mcdm-elf.blogspot.com.
Groetjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten